KUN PITÄISI KESKITTYÄ

Mä oon välillä vähän huono keskittymään ja päässä kimpoilee juttuja liittyen kaikkeen mahdolliseen meneillä olevaan ja vähän (okei aika paljon) siitä vierestäkin. 

Jotenkin vaan ajatuksen alkaa joitain ihan älyttömiä aasinsiltoja pitkin kulkemaan aivan muualle ja sitten sä vaan havahdut siihen, että miksi mietit sitä, millaiset suloiset pikkupurnukat haluat keittiön kaappiin currylle ja chilille, kun pitäisi keskittyä johonkin oikeasti tärkeään?


Oon viime päivinä saanutkin aika paljon ajateltavaa ja uusia juttuja joihin pitäisi laittaa keskittymisensä. Musta nimittäin tuntuu, että mä haen kouluun. Tai siis kahteen, mutta en tiedä menenkö kumpaankaan vai onko oppisopimus mulle se parempi tie. Ja mistä mä sitten tiedän mikä vaihtoehto on se sopiva? Täytyy tutkia ja tutustua. Keskittyä. Ja valitsin minkä tahansa niin mun pitää jo alkaa paneutua niihin juttuihin.

Mun piti listata tänne vinkkejä keskittymiseen ja siihen miten ainakin oman mieleni saan kuriin, mutta tästä tuli näköjään mun lookista päätellen myös samalla ''tältä mä näytän kotona'' -postaus haha! Ja melko ironisia nää mun vinkit siinä mielessä, että rikoin noita ihan jokaista tätä postausta kirjoittaessani enkä millään jaksanut keskittyä tähän, joten tein tätä kaksi päivää... 

Joten heh, älä tee niin kuin mä teen vaan tee niin kuin mä sanon.


X Syö sopivasti ennen kuin aloitat, keskittyminen herpaantuu ainakin täällä heti paikalla jos on nälkä ja ajatukset pyörii vaan jääkaapilla. Mutta älä syö liian ähkyä, koska silloin haluis vaan mennä päikkäreille kippuraan peiton alle. Sopiva evästys on silti aina paikallaan.

X Selaa somet ja viestit ennen kuin aloitat. Sitten ei tuu niin suuri houkutus pitää pientä sometustauko kun kaikki on just selattu ja kurkittu. Jos et sulje koko luuria niin laita sen ilmoitukset ainakin äänettömälle, sillä joka kerta kun kuuluu se pling  kun uusimpaan selfieen tippuu tykkäyksiä, se katkoo samalla sun ajatukset aika hyvin.

X Älä juttele siinä välissä vieressä hyörivälle poikaystävälle turhanpäiväisiä. Tai kenellekään muullekaan, koska mä en ainakaan sitten vaan välttämättä malta enää alkaa keskittyä uudelleen. Mielellään mene jonnekin viihtyisään ympäristöön, jossa sulla on oma rauha.


X Juo jotain samalla, vaikka vettä, kahvia, teetä tai smoothieta. Pysyy mieli virkeänä.

X Jos keskittymisurakka on pitkä, niin pidä pieni paussi sopivassa välissä, mutta älä täysin katkaise ajatuksia siihen mitä olet tekemässä jotta flow säilyy.

X Kirjaa muut mielessä pyörivät jutut ylös vaikka ihan paperille, sitten voit jättää ne ajatukset syrjään ilman, että pelkäät unohtavasi ne. Terkuin minä, jolla on kämppä ihan täynnä muistilappuja. Josta päästään myös siihen, että kirjaa muistiinpanoja siitä mihin oot keskittymässä, riippuen vähän mikä se aihe on.


Onko siellä muita huithapeleita jotka vaan automaattisesti alkaa tehdä miljoonaa juttua päällekäin eikä voi kunnolla keskittyä yhteen juttuun? Ja onko sulla jotain hyviä vinkkejä keskittymiseen?  - M

26 kommenttia

  1. Eikä miten mahtava postaus!! Tällä hetkellä tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikeelta hakea kesätöitä, koska hakemusten kirjottaminen vaatii niin paljon keskittymistä enkä jaksais millää ryhtyy tuumasta toimeen. Ehkä mä nyt tän postauksen inspiroimana otan itteeni niskasta kiinni ja koitan keskittyä, että saisin tän pois alta :-D

    http://plan-cee.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii ihanaa että tää tuli just oikeeseen saumaan!! :D Pitää vaan ottaa asiakseen hoitaa, keskittyä ja sitten voi hengähtää kun homma on hoidettu! :)

      Poista
  2. Kiitos hyvistä vinkeistä, koska myös täällä se keskittyminen tuntuu välillä todella vaikealta! Näistä vinkeistä on todellakin hyötyä nyt kun alan koulujuttuja taas tekemään :)


    ♥ Vilhelmiina Lyydia

    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että nää oli tarpeen! :)

      Poista
  3. Kuulostaa niiiiiin tutulta! :) Mä huomaan usein, etten pysty oikein keskittymään mihinkään jos mulla on samanaikaisesti menossa/tulossa monta juttua mistä oon innoissani, haluisin vaan tehdä ja suunnitella kaikkea kerralla ja sitten mistään ei tuu mitään :D Meditoiminen auttaa mulla, mutta siihenkin on joskus hyvin vaikea keskittyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep, niin tuttua! :D Jooo varmasti hyvä keino sekin, ite tykkään käydä joogassa mutta se on kyllä jäänyt viime aikoina :(

      Poista
  4. Kiva postaus! :) Itellä on toi sometus just se juttu, mikä yleensä keskeyttää hommat. :D Varsinkin kun tekee koneella töitä, eksyy helposti välillä selaamaan facea tai lueskelemaan blogeja.. Niin mulla tais käydä nytkin kun täällä olen, heh. :D Ehkä siis somettelen tässä vielä sen verran, ettei tule sitten heti houkutusta uudelleen, kun palaan hommien pariin!

    Teresa - Health is a matter of Choice

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nojoo, se ehkä se suurin keskeyttäjä täälläkin :D Niimpä, selaa sitten kerralla kunnolla niin voi hetken taas keskittyä oikeisiin juttuihin!

      Poista
  5. Huithapeli täällä hei :D Listat ja asioiden ylös kirjaaminen kyllä auttaa huomattavasti - itse olen todennut parhaaksi tavaksi myös pitää aina puolen tunnin välein jalottelutauon, ja n. 1h välein keittää vaikka kahvit ja selata 5-10min puhelinta jotta jaksaa taas keskittyä täysillä. Some kun huutaa koko ajan ja on töissä tottunut tsekkaamaan tiheään puhelinta, auttaa tämä kompensoimaan sitä aikaa kun oikeasti pitää keskittyä!

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana että mä en oo ainut ja täällä löytyy näin monta muutakin! :D Toi kuulostaa kyllä kans ihan toimivalta kaavalta!

      Poista
  6. Tää oli kyllä tosi ihana ja hyvä postaus! Itse olen kans just semmonen, että rupeen miettiin esimerkiksi uutta järjestystä kotiin, jos hankkisin jonkun tietyn sisustusjutun/huonekalun, vaikka pitäis siivota, lukee pääsykokeisiin tai miettiä työjuttuja... Pääsispä tästä tavasta pois :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana kuulla Inka! :) Joo täällä kanss akun myllää niin iso muutto-/sisustuskuume niin ei millään vaan malttaisi olla hetkeäkään suunnitelematta haha :D

      Poista
  7. Mää yritän kanssa yleensä tehdä vähintään kuutta asiaa yhtä aikaa xd Joten hyviä vinkkejä, mulle varsinkin toi taukojen pitäminen on tosi tärkeetä, muuten ei tuu hommasta mitään!

    http://kiiainnanmaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah perus :D No ne on kyllä, jaksaa taas ihan uudellalailla!

      Poista
  8. Olipas hyvä postaus! Olen itse käyttänyt tuota ajatusten ylös kirjoittamista silloin kun olen menossa nukkumaan ja kaikenlaiset turhat ajatukset pyörivät päässä. En ole edes ajatellut kuinka hyvin samaa tekniikkaa pystyy käyttämään kun haluaa keskittyä esim opiskeluun!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Joo se on mulla ainakin ihan ehdoton tapa, muuten oon hirvee stressimöykky haha :D

      Poista
  9. Ompa ihana blogi sulla! Ihailen sitä, miten hyvän laatusia sun kuvat on. Mikähän kamera sulla mahtaa olla? Ja niin, kiitti keskittymisvinkeistä;)))

    http://valkosipulii.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo kiitos tosi paljon Pinja! :) Kamerana on Canon 100D ja tarkemmat objektiivitiedot löytyy tuolta ''Behind the blog'' -kohdan tekstin lopusta mutta yleensä käytössä perus 50mm tai kitillä 18-55mm :) Tosi hyvä, pieni ja kätevä tuo 100D!

      Poista
  10. Tosi hyviä vinkkejä, varsinkin kun pian pitäisi keskittyä maaliskuun yhteishakuun! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Niimpä, ihan hyvään saumaan :)

      Poista
  11. Hyviä ja tarpeellisia vinkkejä kerroit. Tulevat varmasti kevään aikana tarpeeseen! :) Blogisi ulkoasu on mielestäni ihanan vaalea ja raikas, tykkään!! Saat minusta ehdottomasti uuden lukijan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan näin! :) Oi ihana kommentti kiitos paljon ja tervetuloa seurailemaan mun juttuja! ♥

      Poista
  12. Tosi hyviä vinkkejä! Tälläsen postauksen voisin joskus itsekkin toteuttaa. Kivoja kuvia myös taas :-)

    VastaaPoista
  13. Toi keskittymiskyvyn puute on niin tuttua! Mulla on just parasta aikaa se fiilis et on miljoona eri asiaa mitä haluais tehdä niin sitten ei saa keskityttyä niistä mihinkään kun pää on vaan niin sekasin niistä kaikista :D

    http://lovekatariina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha jep tuttu juttu :D Ihana etten oo ainut!

      Poista

Back to Top