VAATEKAAPIN KULMAKIVET

No niin nyt päästään itse asiaan ja saan teille (ja myös ehkä eniten itselleni) selkeyttää ja kertoa mitä sieltä mun vaatekaapista löytyy tätä nykyään. Nyt on pohdittu näiden vinkkien avulla omaa tyyliä jo hetkinen, hahmoteltu mielikuvia ja tyylisuuntaa täällä, joten aletaan olla asian ytimessä. Tässä ei ole ihan kaikki mun kimpsut ja kampsut, mutta nimenomaan jotain niistä kulmakivistä ja niin sanotuista perusjutuista jotka on mun tyylisiä. Joten, mun vaatekaapin kulmakivet tulee tässä;


TAKIT:

BOMBER -TAKIT - Iski muhun jo ennen tätä trendihullutusta, sillä sopii sporttisempaan tyyliin vaan niin hyvin. Löytyy nyt tummansininen, oliivinvihreä sekä tuo aika freesi valkoinen josta löytyy vähän väriäkin. Se on vähän kevyempi joten hetki vielä sään lämpenemistä niin saadaan sekin asukuviin vihdoin ja viimein!

BIKER -NAHKATAKKI - Jes saa kaivaa jo tuolta kaapista kevätkeleille! Nimenomaan musta  cropattu ja yksinkertainen malli toimii mulle.

KAMELITAKKI JA TRENSSIT - Pala klassisuutta kehiin kamelitakilla ja ihanilla pidemmillä trensseillä! Huvittaa sanoa kamelitakki mutta kyllä te tiiätte, camel coat.

TEKOTURKIT - Pörröisyys toimii muhun kuten ollaan huomattu. Erityisesti sellainen jälleen cropattu malli ja pitkillä hihoilla, ehkä musta tai jokin vaalea. Tää saa odottaa kyllä ensi syksyä ja nyt ilmojen lämmetessä mulla onkin tähän kevyempi ratkaisu!

YLÄOSAT:

RIBBINEULOS -TRIKOOPAIDAT - Jotenkin kummasti suurin osa mun pitkähihaisista on ribbineulosta, yleensä harmaameleerattuja tai mustia. Poolokauluksista oon myös tykännyt.

HYVÄNNÄKÖINEN COLLEGE - Just nyt löytyy vain yksi IvyRevelin musta v -kuosinen pehmoinen ihanuus, mutta sille saatava kaveri viimeistään syksyksi.

PITKÄ NEULETAKKI - Näitäkin löytyy just nyt vain yksi vaaleanharmaa, mutta se sopiikin minkä kanssa vain. Kesäksi toivon jotain ehkä vähän läpikuultavaa, kesäisää ja liehuvaa.

CROPTOPIT - Tykkään tosi paljon yhdistettynä korkeeseen vyötäröön joko housuissa tai hameissa. Oon kokenut, että ne on vaan mun juttu ja istuu mulle. Löytyy sporttisia, perusmallia, pitsisiä...

HYVÄNNÄKÖINEN T-PAITA - Tarkoitan tällä hyvännäköisyydellä ehkä sitä laadukkuutta. Yleensä vähän väljemmät mallit on  mun mieleen ja yksi täydellinen harmaa IvyRevelin valkoisella v -logolla löytyy jo. Hakusessa harmaa Calvin Kleiniltä ja joku vähän laadukkaampi perus valkoinen.


ALAOSAT & MEKOT:

MUSTAT FARKUT - Niin polvista revityt kuin ehjätkin on se aika vakio jos housuilla lähdetään liikenteeseen. Housuista ei oikeastaan oo muita sellaisia, must -listalla olisi kevään tullen vähän väljemmät, sinistä farkkua revityt girlfriend -farkut.

MUSTAT TRIKOOT - Adidas raidoilla taikka ilman miten vaan. Arvostan mukavuutta ja helppoutta pukeutumisessa joten toimii. Ja sitä paitsi istuu sporttiseen tyyliin oikein hyvin.

SIMPPELIN MALLISET MEKOT - Yleensä ylläri mustia tai harmaameleerattuja, mutta poikkeuksia löytyy ja nyt oon ihan rakastunut yhteen oliivinvihreään trikoomekkoon. Parasta on jos löytyy selkeestä mallista joku juju, kuten mulla yhdessä ihanassa mustassa on kyljissä aukot. Helma saa pysyä yleensä siellä liki polvissa. Materiaaleiltaan mukavia päällä, joten trikoota tai muuta vastaavaa joustavaa matskua kiitos koska pidän niitä ihan arkenakin.

KYNÄHAMEET - Helma taas liki polviin ja vyötärö vähän ylempänä yleensä, on vaan niin ihania ja toimii erityisesti croptoppien kanssa. Materiaalivaatimukset samat kuin mekoissa. Erikoismaininta nahkaisesta kynähameesta joka on ihan lemppari!

KAKSIOSAISET MEKOT - Samoilla fiiliksillä kuin edelliset ja kaksiosaisuus nappaa kovasti!


ASUSTEET & LAUKUT & KENGÄT:

MUSTA LIPPIS - Tää on tullut ihan jäädäkseen Adidakselta ja tykkään paljon, istuu tyyliin tosi hyvin.

MUHKEAT HUIVITEi nyt enää tässä vaiheessa kevättä välttämättä niinkään, mutta muuten muhkeat huivit ja muhkea karvainen kauluri on se juttu.

SELKEÄLINJAISET LAUKUT JA KANGASKASSIT - Kuten sanottu ja huomattu, en tykkää liiasta rönsystä tai muusta, selkeet linjat on mun mieleen niin laukuissa kuin rennommin kivoissa kangaskasseissa.

PIKKULAUKUT OLKAHIHNALLA JA REPPU - Mun valkoinen ihana pikkulaukku on ollut nyt jostain syystä talvilomalla mutta eiköhän se oo aika kaivaa jo esiin tuohon eteen roikkumaan! Täällä postauksessa nähty reppu on myös rakkautta ensisilmäyksellä.

NIKEN JA ADIDAKSEN LENKKARIT - Yleensä mustia tai valkoisia, poikkeuksena sitten ihan kirkuvia värejä ja suloisia pastelleja mutta lenkkareissa saa niitä ollakin. Valkoiset Niket, paksupohjaiset mustat Adidas Superstarat tai mustat Niken Roshe Onet on ne peruskengät ellei oteta lukuun noita seuraavia!

VANSSIT JA SLIP-ONIT - Mustat Vans Autenticit kuuluu kanssa mun peruskenkiin ja sitten tykkään paljon slip-on -mallisista kengistä joista täytyy varmaan kesälle saada uudet kivat.


Siinä ne sitten olikin ja ei mulla kyllä ihan tosissaan hirveän paljon muuta kaapissa olekaan kun noita jos ei muutamia poikkeuksia oteta huomioon. Mutta se on vaan hyvä juttu, koska haluan, että vaatteet on helposti yhdisteltävissä ja monikäyttöisiä. Kuitenkin, ei tää tarkoita että pukisin nyt vaan noita, mutta noi on mulle tällä hetkellä ehkä sitä ominta ja yleensä mulla päällä. Kesällä on sitten taas ihan omat kuviot.

Teen varmaan joskus joku päivä vielä erikseen sellaisen, jossa on vain esimerkiksi kymmenen tiettyä kulmakiveä mun tyyliin, mutta nyt päätin vaan tursuttaa kaiken mielessä olevan tähän kerralla. Ajatuksissa on myös joku tyyliin ''5 vaatetta, 10 eri asua'' -tyyppinen postaus ja ''yksi mekko, kaksi tyyliä'' -meininkiä perusasukuvajuttujen ohella, joten pidetään nää jutut mielessä.

Onko sulla samoja siellä ykkösvaatteissa vai jotain tosi erilaista? - M

12 kommenttia

  1. Mulla on täysin sama juttu, että haluan vaatteiden olevan helposti yhdisteltävissä ja olevan monikäyttöisiä! :) Mustat farkut ja pitkät neuletakit on mun juttu♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, vähemmän on enemmän! :) Ne toimii aina ♥

      Poista
  2. Rakastan näitä postauksia yli kaiken! Ihan mahtavia :)


    ♥ Vilhelmiina Lyydia

    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Oon kyllä nyt niin kateellinen, koska munkin pitäisi käydä vaatekaappia läpi. Ehkä tällainen postaus voisi innoittaa sen järjestämiseen.
    Sulla on kyllä niin ihana blogi!

    http://erinlinnea.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan et saat nyt vähän potkua siihen sinäkin! :) Kiitos niin paljon Erin!

      Poista
  4. Voi miten ihana postaus, vaatteet ovat kauniisti esillä ja kuvat muutenkin laadukkaita. Liityin heti lukijaksi, vaikka normaalisti lifestyleblogit eivät niinkään mua kiinnosta.

    http://what-a-lotta-fun.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti kiitos Lotta! Ja hei mahtavaa, toivotaan että siltikin viihdyt seurailemassa mun juttuja! :)

      Poista
  5. Multa löytyy kans samoja juttuja: mustat farkut, pitkät neuletakit, roshe runit, biker-nahkatakki, klassinen trenssi... mun vaatekaappi vaan on semmonen aikamoinen sekasorto, vaikka muka oon käynyt sitä läpi... ihan ei se oma juttu hahmotu. Tykkään käyttää rentoja kollareita, mekkoja ja t-paitoja, mut sit löytyy jakkua ja kauluspaitaakin. Toisaalta eri tilanteisiin tarvii vähän erilaisia vaatteita :-) Ehkä tää tästä vielä joskus selkiintyy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi samat on kyllä kaikki tosi toimivia ja just helposti yhistettävissä! :) Täällä oli kyllä vielä puoli vuotta sitten semmoinen hullun mylly kaapissa että ei mitään rajaa mutta on kyllä jotenkin tosi kevyt ja mutkaton olo kun sieltä on kaikki karsittu suht minimiin! Enkä oo ees kaivannut tai muistanut mitään mitä oon sieltä posi laittanut :D Totta kyllä toikin, että eri tilanteisiin tarvii aina vähän eri juttuja ja eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka tarviikin jotain, tätä mä itekin pähkäilin mutta kun ei tullut silti koskaan pidettyä niin surutta menemään vaan haha :D Toivotaan!

      Poista
  6. Ihan mun unelmien vaatekaappi!:) Ihana tyyli! Tuollainen Addun croptop pitäisi kyllä jostain metsästää itsekkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana kiitos, kivaa kuulla! :) Joo se on tosi ihana, ainakin ennen ollut Zalandolla ja Junkyardilla!

      Poista

Back to Top