10 SYYTÄ OLLA MINÄ

Tänään mä haluisin jakaa vähän ajatuksia omasta kropasta, mun minäkuvasta ja kertoo teille 10 syytä miks on niin kivaa olla minä. Miksi? Siksi koska mun mielestä tyypit huomaa vaan liikaa ne omat ns. virheensä ja suotta suomalaiseen tapaan vähättelee itseään. Ja usein se on niin, että itse näkee itsessään virheitä joita toiset ei edes huomaa sussa, joten ei murehdita niitä liikaa.

Meistä jokaisesta löytyy ne 10 hyvää syytä olla just sinä, oon siitä aivan varma. 10 asiaa jotka tekee sinusta sinut ja siks niin ihanan!

Sen takia mä haluan haastaa teistä jokaisen miettimään itsestäsi ne 10, joko mielessäsi tai johonkin omaan vihkon nurkkaan muistuttamaan, voit myös kommentoida ne tämän postauksen kommenttikenttään tai jos sulla on vaikka blogi tai muu niin kirjoita ne sinne ja ne postaukset myös saa tulla linkkaamaan tähän alas. Mä luen niitä mielelläni! Ne kymmenen voi liittyä ihan mihin vaan sussa, - luonteeseen, ulkonäköön tai sun tapoihin toimia joissain tilanteissa tai ihan mitä vaan. 

Näitä saman tyyppisiä haasteita ja postauksia on ollut muissakin blogeissa hiljattain ja tää oli mullakin luonnoksissa ideana jo pitkään, mutta nyt oli aika laittaa toteutukseen. Muun muassa tämä Kiian MUN VAHVUUDET -postaus sai hymyilemään!

Nyt niihin mun ajatuksiin.

Mun oma minäkuva on muuttunut jonkin verran tässä vuosien aikana, mutta ainoostaan hyvään suuntaan. Oon oppinut pitämään kasvoistani ilman meikkiä, oon oppinut pitämään vähän höröttävistä korvistani, oon oppinut pitämään pienistä rinnoistani ja oon oppinut pitämään ylipäätään itsestäni sellaisena kun oon. Se miten mä itse voin omassa kropassani merkkaa enemmän. Mä voin hyvin, eikä sitä hörökorvat, pienet rinnat ja pieni ärrävika miksikään muuta. 

Mä oon kokonaisuus, me kaikki ollaan, joten ei takerruta niihin yksittäisiin niin sanottuihin huonompiin piirteisiin liikaa. Ei kukaan oo täydellinen ja se on musta toisaalta aika lohdullinenkin ajatus.

Oon myös oppinut tarttumaan tilaisuuksiin rohkeammin kuin koskaan ja pelkän unelmoinnin sijasta alkanut toteuttaa niitä unelmia. Oon oppinut myös sen, että munkaan ei tarvitse kaikkea kuraa kiltisti suodattaa ja hyväksyä eikä mua saa kohdella miten sattuun. Oon oppinut miten sen jännittyneisyyden sijasta uusien ihmisten kohtaaminen ja tutustuminen on ihanaa ja avartavaa. Oon oppinut olemaan enemmän minä.

Joka tapauksessa, tässä ne kymmenen minusta;

1. Osaan ajatella asioita aina hyvän ja positiivisen kautta. Uskon, että asioita tapahtuu, mutta kaikki on kiinni siitä miten sä otat sen kaiken vastaan.

2. Oon tosi visuaalinen, luova ja esteetikko. Ne on mun vahvuuksia ja rakastan kaikkea visuaalista ja luovaa ja se on ihanaa!

3. Tykkään mun naurusta, vai pitäiskö tää olla monikossa? Välillä nauran hihittäen tai kikatusta, välillä vaan hekottelen, joskus repeän huutonauruun niin että sylki lentää ja välillä ei saa edes happea ja nauru muistuttaa lähinnä hirnumista. Mä tykkään kaikesta tästä, koska se on vaan niin kivaa.

4. Tykkään mun kapeasta vyötäröstä ja pyöreästä pepusta. No mitä sitä kieltämään.

5. Osaan nauraa myös itselleni enkä ota itseäni liian vakavasti. Hassutella saa ja pitää, rento elämänasenne tekee asioista niin paljon helpompaa.

6. Oon tosi tunteellinen ja empaattinen. Herkkyys on hyvästä.

7. Tykkään mun kropasta kokonaisuutena, se on sopusuhtainen, söpö ja just mun mallinen.

8. Oon tosi kiltti, välillä liiankin, mutta pidän tätä kyllä silti vaan hyvänä piirteenä. Haluan kaikille vaan hyvää ja autan ihmisiä mielelläni.

9. Tykkään mun hiuksista, ne on pitkät ja niitä on paljon! Ne on luonnostaan suorat, ne on nyt hyvässä kunnossa ja muutenkin kivassa mallissa.

10. Kannan itseni itsevarmasti, - en pyytele itseäni keneltäkään anteeksi mutta pysyn silti nöyränä enkä kulje nenä pystyssä. Terve itsevarmuus ja nöyryys kulkee musta käsikädessä, mä voin olla just hyvä tälläisenä mutta kaikki muutkin voi olla ihan yhtä supereita tyyppejä!



Mites siellä, otatko haasteen vastaan? xxx M

27 kommenttia

  1. Tämä oli hyvä postaus! Ehdottomasti otan haasteen vastaan. Illalla toteutan sen postauksena ja linkitän heti sulle! Sulla on ihana asenne ja susta tarttuu tuo kaikki positiivisuus! Pysy juuri tuollaisena, kuin olet! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana kiitos tosi paljon, sait mut vieläkin paremmalle tuulelle! <3 Ootan innolla! :)

      Poista
  2. Vau, ihan huippu postaus! :-) Lähden ehdottomasti mukaan!! Täytyykin alkaa kirjottamaan omaa postausta...

    essi-bltn.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Essi! :) Ihanaa kuulla, ootan innolla!

      Poista
  3. Otan haasteen vastaan ja postaan sen huomenna! Sun blogista tulee aina niin ihana fiilis :)

    http://www.noraadler.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes mahtavaa! :) Kiitos paljon!

      Poista
  4. Ihana postaus! ehkäpä tulee jossain vaiheessa rustailtua postaus samasta aiheesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Miina, toivotaan! :) Tule heittämään linkkiä sitten! ;)

      Poista
  5. Jopas oot kivan idean keksinyt... :| Onks tää nyt sitten sun versio siitä mun haasteesta, jonka sanoit toteuttavasi? Pieni krediitti olis kyllä ollut kiva, vähän harmittaa...

    http://kiiainnanmaa.blogspot.fi/2016/03/mun-vahvuudet.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei nyt vilpitön anteeksipyyntö! :( Ehdottomasti laitan sut tuonne, en jotenkin muistanut ollenkaan ja nyt harmittaa muakin, anteeksi paljon!! ♥ Näitä saman tyyppisiä tuli niin monella vastaan että en vaan jotenkin tajunnut/unohdin kokonaan... :(

      Poista
    2. Ei se mitään! Ei sitä aina voi muistaa, sillä mietinkin vähän, että onks tää nyt tavallaan vastaus siihen mun haasteeseen vai ei :D Kiits kuitenkin, että lisäsit mut tonne :)

      Poista
    3. No saman tyyppinen vähintäänkin ja se sun anto mulle ehkä vähän potkua kaivaa tää tuolta luonnoksista esiin! :) Sinne oot linkin ansainnukin!

      Poista
  6. Ihan söpö idea postauksella, mutta jotenkin väkinäiset persekuvat tekstin kuvittajana eivät toimineet yhtään, tykkäsit omasta hanuristasi kuinka paljon tahansa. Nykymaailman pinnallisuus valitettavasti vähän paistaa tästäkin läpi - miksi kuvituskuvina ei ollut esimerkiksi kuvaa, jossa naurat (kohtaan 3 viitaten)? Ulkomuoto luonteenpiirteiden edellä jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvat oli mulla valmiina jo monen viikon takaa ja tarkoituksena oli silloin näillä kuvilla puhua vaan lähinnä kropasta ja treenistä, mutta sitten päädyinkin tähän aiheeseen lopulta joten näillä kuvilla mennään :D Mutta mun mielestä kuitenkin sopii aiheeseen viitaten mm. luonnollisempi lookki ja ei mitään push-uppeja, ns huonoja puolia esillä kuten sitten niitä hyviä :) Oon kyllä siinä samaa mieltä, että oisin naurukuvan halunnut, mutta ei tähän ehtinyt ja nämä oli jo valmiina tässä, harmi ettei ne sun mielestä toimi.

      Poista
  7. Aivan mahtava postaus!:) täytyy tarttua itsekin haasteeseen ja rustailla huomenissa omassakin blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kiitos! :) Jes käyn kurkkimassa!

      Poista
  8. Haaste vastaanotettu! :) ihana postaus <3 Linkitän tekstin sulle tottakai sitten luettavaksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jees huippua! Ootan innolla :) <3

      Poista
  9. Täälläkin haaste vastaanotettu! Pääset lukemaan sen linkistä! :-)

    http://janettenikki.blogspot.fi/2016/04/10-syyta-olla-mina.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa! Käyn kurkkaamassa! :)

      Poista
  10. Aivan ihana postaus! Todella ihania mietteitä itsestäsi:-) todella hyvä postausidea myöskin, saa nähdä tuleeko toteutettua tämä jossain vaiheessa!:)


    http://vilmaliona.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Oo, toivon niin!

      Poista
  11. Hei mahtava postaus tärkeestä aiheesta! :) Tällaisia positiivisia juttuja on aina ilo lukea <3 Tällaisen voisin itsekin joskus tulevaisuudessa toteuttaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentitsta <3 Ehdottomasti! :) Ja tää 10 on yllättänkin haastava joten siinä on kullekin pähkäilyä :D

      Poista
  12. Hei otin haasteen vastaan!! Voit käydä lukemassa sen suoraan tästä linkistä:
    http://mylifes-stripes.blogspot.fi/
    <3 Satu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee huippua! Käyn lukemassa! :)

      Poista
  13. Täytyy kyllä itsekkin tarttua haasteeseen! Tosi hienoa, että olet löytänyt positiivisia juttuja itsestä, joilla voit ylpeästi kehua itseäsi! :)

    ♥ Helena
    Hundred Moments of Happiness

    VastaaPoista

Back to Top