THE BALANCE

Oon alkanut ottaa paljon rennommin treenaamisen ja syömisen suhteen, vaikken niistä ole koskaan sen suurempia stressiä ottanutkaan, mutta oon alkanut mennä vieläkin enemmän vaan se fiilis edellä. Oman kropan flow edellä.

Jos tuntuu, ettei oikein sali nappaakaan niin se on ihan okei ja jos nyt tekee mieli suklaata niin sekin ihan okei vetää vaikka koko levy. On myös okei jos tuntuu tosi energiseltä ja kunnon hikitreeni, joka saa puhisemaan ja ähisemään kuulostaa maailman parhaalle asialle. Se on myös okei, jos tekeekin mieli syödä kevyesti ja vähän hifistellä versoilla, macajauheella ja muulla. Kaikki on okei, kunhan se tuntuu hyvälle.

''Balance is the key. In everything you do. Dance all night long and practice yoga the next day. Drink wine but don't forget your green juice. Eat chocolate when you heart wants it and kale salad when your body needs it. ''  Rachel Brathen


Samalla liikkumisesta ja terveellisesti syömisestä on alkanut muodostua ehkä pikku hiljaa se toivottu elämäntapa, joka näkyy vaikkapa siinä, ettei mulle ole tullut sitä perinteistä joka loppukeväistä treenien skippauskautta, jolloin ei vaan treeni maistu, vaan oon ihan intoa täynnä edelleen ja myös ajatus kasvisruuasta kuulostaakin tosi kiinnostavalle ja hyvälle edelleen!

Kuitenkin nyt tässä näkyy myös se terve tasapaino. Kun muuten on peruspilarit ja tottumukset kunnossa, niin muutama herkku sinne tai tänne ei tee pahaa ollenkaan, jos se tuntuu hyvälle idealle.

En koskaan tuijota omia kiloja, kaloreita tai mittoja, - peili ja mieli kertoo mulle kaiken riittävän.

Kesän lähestyessä luulen ja toivon, että tää into vaan kasvaa. Luulen myös, että tää johtuu just siitä rennommin ottamisesta ja balanssista. Ja yksinkertaisesti siitä, että näin voin paremmin.


Ehkä se on samalla sitä elämästä nauttimista, en mä tiedä? 

Mä voin toisena päivänä rentoutua voimajoogassa ja seuraavana päivänä lähteä tanssimaan tyttöjen kanssa hyvän viinin voimin. Mä voin juoda vihersmoothieta ja toisessa hetkessä syödä levyn suklaata. Mä voin jäädä kotiin peiton alle hengailemaan pizzan kanssa jos tuntuu sille ja toisena päivänä vetää hullun hikitreenin proteiinijuoman kanssa ja antaa kaikki mehut itsestäni irti vaan, koska se fiilis on niin palkitseva, kun on kunnialla jaksanut ties minkä tappotreenin loppuun saakka.


Balanssi kuulostaa ja tuntuu hyvältä, balanssimeninki on niin mun juttu.

''Some days you eat salads and go to the gym, some days you eat cupcakes and refuse to put on pants. It's called balance.''

Huippua päivää just sulle! xxx M

23 kommenttia

  1. Word!! Tähän mä pyrin itsekkin ja pikkuhiljaa olen ruvennut löytämään oman balanssini:) En näe mitään syytä kieltäytyä ystävän tarjoamista korvapuusteista, mutta en myöskään näe mitään syytä miks jättäisin treenin väliin ilman syytä kun tiedän nauttivani siitä ja sen tuomasta hyvästä fiiliksestä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes ihan loistavaa, just näin!! :)

      Poista
  2. Uiii miten herkullisen näköisiä leipiä!

    VastaaPoista
  3. Oi miten ihana toi ensimmäinen kuva!♥

    VastaaPoista
  4. Mulla jää sunnuntaipäivän treeni väliin asuntonäytön takia, joten annettakoon se minulle anteeksi, kun viikolla tulee niin paljon liikuttua muutenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, ei kannata turhaan stressata :)

      Poista
  5. Just näin! Upeita ajatuksia, niin totta <3

    VastaaPoista
  6. Upeita ajatuksia sulla :)!!

    VastaaPoista
  7. Todella hyviä ajatuksia sulla ja mun mielestä toi on juuri oikea asenne että tekee juuri niin miten itestä parhaimmalle tuntuu :)

    VastaaPoista
  8. Tosi hyvä postaus! Toi tasapaino on sellanen asia mikä monelta tuppaa unohtumaan, vieden sitten mukanaan kaiken motivaationkin :( Ihania kuvia ❤ Jään lukijaksi sulle!
    xoxo,Emmi (emmiahola.blogspot.fi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, ihanaa kuulla! ♥ Ja joo aivan totta toi ja siks luulenkin että ennen mulla on tullut loppukeväästä tosi iso motivaation puute, kun on pitäny aika tiukasti kiinni siitä että nyt treenataan ja ei saa syyä herkkuja, mutta onneks oon tajunnu että tää tasapaino toimii mulla parhaiten! :)

      Poista
  9. Olipas todella hyvä postaus ja sai ajattelemaan kuinka tärkeää tasapaino on elämäntavoissa. Täytyisi pitää tuo mielessä, välillä kun tulee vähän huono omatunto, jos herkuttelee enemmän tai ei jaksakaan lähteä treenaamaan :)

    http://annikaiidakristiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että oli mieleen :) Se on munkin mielestä tärkeetä ja myös se, ettei tarvii potee sitä huonoo omatuntoo herkuista tai salin skippauksista!

      Poista
  10. <3 ihan mahtava postaus!

    VastaaPoista
  11. Kiva matkiminen Annika O:lta :D Sehän vasta teki tälläsen postauksetn

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan rehellisesti niin olin kirjoittanut tämän luonnoksiin jo ennen kuin Annika julkaisi omansa ja täälläkin mainitsin jo muutama viiko sitten kirjoittavani tästä aiheesta joten ei, en ole matkinut Annikaa :) Mutta sehän on vaan hienoo että mahollisimman moni osaa ottaa nää jutut rennommin ja muistaa höllätä. Annikakin puhui joo samasta aiheesta, mutta ei kuitenkaan muistaakseni aivan samalla tavalla kuin tämä postaus :)

      Poista
  12. Tähän postaukseen oli kiteytettynä omatkin pohdinnat viime ajoilta! Tasapaino on se juttu ja kun tekee kaiken omien fiiliksien mukaan, niin pystyy nauttiinkin elämästä eikä mikään ala tuntuun pakkopullalta. :) Kohtuudella kaikkea siis!

    VastaaPoista

Back to Top