MUUTTUNEET KAUNEUSRUTIINIT

Miten mun kauneustottumukset ja -tavat on muuttuneet viime vuosien aikana? Ainakin parempaan suuntaan ja oon kyllä löytänyt itselle sopivia tuotteita ja rutiineja - thank god.


Kasvovesi aamuin illoin - Ennen sitä vaan jotenkin ajatteli, että no sellainen vesi nyt on ihan turha, mutta oon kyllä huomannut miten oma iho on paljon paremmassa kunnossa kun sitä oikeasti käyttää oikeanlaista. Kestosuosikki on Lumenen kosteuttava kasvovesi.

Suolasuihke hiuksiin tuomaan pitoa ja rakennetta - Enää ei tarvitse töhöttää hiuslakkaa purkillista tukkaan kun pito löytyy toisin avuin. Suosikki on Balmainin hyvän tuoksuinen suolasuihke.

Mahdollisimman kevyt ja heleä meikkipohja - Mattemousset ja muut paksut meikkivoiteet on onneksi takana päin mun osalta ja tähtään mahdollisimman luonnolliseen ja ohueen, mutta kauniiseen meikkipohjaa.

Kulmakarvojen päitä ei enää suljeta - Tykkään häivyttää karvojen etupäät enkä sulje niitä enää tarkalla rajalla. Lopputulos on paljon luonnollisempi ja ilmekin vähän lempeämpi ja kevyempi. Tykkään myös siitä, että kulmakarvojen karvat saa näkyä ja niitä vähän pörhistänkin juuri noista etupäistä.

Luonnolliset volyymiripset - Välillä näkee aika hurjankin näköisiä viuhkaripsiä, mutta mä tykkään kuitenkin, että ripset on melko luonnollisen näköiset, mutta kuitenkin tykkään käyttää näitä ripsienpidennyksiä, että on vähän sellaista näyttävyyttä silti. Ennen siis mentiin ilman ja tuntui, että luonnostaan tikkusuorat ripset kärsi eniten siitä ripsientaivuttimella väkerryksestä.

Hiusten latvojen leikkaus tasamittaisesti - Ennen tykkäsin siitä v -mallisesta leikkauksesta ja pidemmästä ''hännästä'', mutta nyt maailman ihaninta on tasamittaan leikattu terveemmän ja paksumman näköinen tukka. Eikä enää se mahdollisimman pitkä pituus ole kaikki kaikessa.

Hiuksiin mahdollisimman hoitavat tuotteet - En ennen niinkään välittänyt siitä, missä kunnossa hiukset oikeasti on, mutta nykyään mulle on tärkeetä että hiukset on hyvinvoivat ja myös näyttää sille. Volumeshamppoot on vaihtuneet siispä korjaaviin ja kosteuttaviin tuotteisiin. Sen suurempi tupeeraus on myös mennyttä.

Luonnonkosmetiikka ja suomalaisuus - Kiinnitän enemmän huomiota näihin seikkoihin, mutta ei nämä ainakaan vielä ihan kaikessa päde. Lumenea suosin tosi paljon ja esimerkiksi Less is Moren luomulaatuisiin hiustuotteisiin oon ihastunut.

Biozell Color Mask Spray - Pelastaa mun tyvikasvun, joten tätä hiusten värjäämistä voi vähän venyttää ihan huoletta!

Luonnonharja hiuksiin -  Hiuksia katkovan Tangle Teezerin lennettyä nurkkaan on hiukset voinut niin paljon paremmin, joten luonnonharja hoitaa kyllä hyvin hommansa. Paras hiusharja!

Neutraalit kynsilakat - Pinkit ja muut kirkkaat sävyt on astuneet nyt syrjään valkoisten, harmaanruskeiden ja muiden vaaleiden ihanien kynsien tieltä. Neutraalit värit sopii paremmin erilaisiin asuihinkin.

Huulipunat - En ennen sen kummemmin huuliani punannut, mutta nyt se on lähes joka päiväistä vähintään neutraaleimmilla nude sävyillä mutta myös tosi usein tykkään kirkkaammistakin punista.

Letit hiuksissa - Tämä nyt tuskin on jäänyt huomaamatta, mutta se mun lemppari puttura (puolinuttura) on saanut kovan kilpailijan kokonaisesta tai puolikkaasta parista hollantilaisialettejä.

Mitä muutoksia sun kauneustottumuksissa on tapahtunut viime vuosina? xxx M

20 kommenttia

  1. Hiusten pesuvälin venyttäminen on ainakin parantanut mun hiusten laatua tosi paljon ja nyt oon myös alkanut käyttämään säännöllisesti kasvovettä. Hyvinvointini ei ole enää vaakalaudalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sama täällä, turha niitä on pesulla koko ajan kuluttaa :) Kasvovedestä peukku sulle myös!

      Poista
  2. Tosi kiva postaus! Itse tykkään kyllä edelleen värikkäistä kynsilakoista ja tangle teezeristä, mutta hyvä vinkki tuo suolasuihke ja kasvovesi. Oma kasvovesi on tuolla laatikossa loistanut käyttämättömyydellään, ehkä sen voisi ottaa kauneusrutiineihin mukaan :D. Nykyään mun rutiineihin ihonhoidossa kuuluu kasvojen pesu Herbinan puhdistusvaahdolla, sitten Davvin silmänympärysvoidetta ja kosteusvoidetta. Hiuksia huollan enemmänkin, käytän kookosöljyä 1-2 viikon välein ja hiusnaamiota viikottain, ja tietysti lämpösuojaa tarvittaessa. Nykyään oon tarkka myös siitä, että hiukset on leteillä joka yö - eivät katkeile yön aikana niin paljon!

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kivaa kuulla että tykkäät! :) Joo onhan se välillä ihana piristää kirkkaalla kynsilakalla, mutta itsellä on vaan suurimmin osin muuttunut neutraaleiksi sävyiksi muttei kirkkaissa mitään vikaa! Tangle on tehokas mutta itsellä katkoo hiusten latvojakin aika tehokkaasti, mutta hyvä jos sulla toimii :) Kuulostaa hyvältä!

      Poista
  3. Kiva postaus! Kasvoveden vois itsekin ottaa pitkästä aikaa käyttöön! Suojaan mun hiuksia liian laiskasti, pesen usein, tupeeraan yms... Mutta nyt oon kasvattamassa omaa hiusväriä, joten sellainen hyvä asia sentään :D Balmuirin suolasuihke on munkin lemppari, tosin nyt on testissä Pirkka :D Ennen käytin paljon muotovaahtoa. Mullakin on ollut joskus ripsenpidennykset, ne oli ihanat... Kulmia en laittanut ennen ollenkaan, vasta ehkä vuoden sisällä olen alkanut opetella. Silmänympärysvoidetta oon yrittänyt muistaa käyttää. Eipäs tule muuta mieleen :D Sun tukka on muuten ihana, etkö käytä siihen muuta kuin tota suolasuihketta? ÄÄh oon kade :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Haha no kyllähän siitä löytyy hyviäkin juttuja! Ja oi kiitos paljon, käytän mä vähän Tresemmen hiuslakkaakin, mutta en tosiaan niin paljon kuin ennen että nyt riittää ihan vähäkin haha :D

      Poista
  4. Mulla kyllä tangle teezer on 100 kertaa hellävaraisempi kuin luonnonharjaksinen hiusharja! Hiuksia irtoaa tangle teezerillä niin paljon vähemmän, enkä edes pysty nykyisin muita harjoja käyttämään, tosin en koskaan harjaa märkiä hiuksia, vaan oion ne sormin samalla kun levitän hiusöljyn.

    Mulla on kyllä niin sama, että enemmän kiinnittää huomiota hiusten hyvinvointiin, kun muutama vuosi sitten en edes vaivautunut käyttämään hoitoainetta :D

    Kaisa | Elämän eskarissa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Hauska kuulla että sulla on noin toisin päin. Mulla se vaan jotenkin katkoo latvoja ja sitten sellaisia hiusten pätkiä on joka puolella niin vähän harmi kun se oli kuitenkin niin helppo harja :) Mutta mä liputan luonnonharjalle!

      Heh jep, hyvä etten oo ollut ainoo! :D

      Poista
  5. Olen myös ihmetellyt asiaa, kun huomasin, että kauneusrutiinini ovat aikuisiällä muuttuneet ihan täysin. (Tästä on omaan blogiinikin tulossa postaus pian.)
    Itse olen huomannut, että hiusten pesu joka toinen päivä on minulle paras. Lisäksi laitan yleensä hiusten pesua edeltävänä iltana reilusti kookosöljyä tai hiusöljyä latvoihin.
    Ihonhoidosta on tullut paljon meikkausta tärkeämpää.
    Nykyään en yleensä käytä lainkaan meikkivoidetta. Päivävoide on sitäkin tärkeämpi. Lisäksi olen löytänyt kasvoseerumit, joita käytän silloin tällöin, kun tuntuu, että tarvitsee sitä extra-joitakin. ;) Voin suositella lämpimästi. Lumenella on esimerkiksi seerumeita erilaisiin ihon omgelmiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin on kyllä ja ihan totta toi, että nyt ihon ja hiusten kunto ja hyvinvointi menee meikkipakkelin edelle :D Ehkä suurimmat muutokset tuli mulle aikoinaan (luojan kiitos) kosmetologikoulun aloittamisen myötä ja sitä käydessä. Kookosöljy kuuluu myös omiin kauneusrutiineihin vähän kaikessa muodossa! Lumene onkin hyvin tuttu senkin puolesta, että oon satunnaisesti tuossa Jyväskylän Sokkarilla ollut Lumenen kosmetiikkamyyjänä/-neuvojana. Tykkään kyllä paljon! :) Kiitos kommentista Pinja!

      Poista
  6. Toi tyvisuihke vaikuttaa kyllä ostamisen arvoselta, jos oikeasti toimii! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen! Toimii ainakin mulle kun tällänen harmaa tyvikasvu alkaa puuskee esiin niin kun ravistaa sen tummimman sävyn ensin hyvin ja sitten vaan töhöttää menemään :D Ihan huippu apu tälläsenä hetkenä kun ei vielä käy värjäämässä!

      Poista
  7. Kiva postaus! Meikkivoiteesta oon luopunu ihan kokonaan, koska se on vaan saanu mun ihon kuivemmaks ja kuivemmaks. Finnitkin on vähentyny, kun ei oo ollu mitään tukkimassa ihohuokosia. Muutemmin mun kauneusrutiinit on pysyny aikalailla samanlaisina vuosien ajan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mukava kuulla! Ois niin ihanaa kun vois olla ilman mitään meikkivoidetta, vaikka mulla onkin tuo melko kevyt ja hoitava Lumenen CC -voide, mutta mun nassu just kaipaa vähän sävyjen tasottelua kun oon niin kirjavan vaaleanpunainen haha :D

      Poista
  8. Ihanat kuvat ja hyvä postaus! Jäin miettimään tuota Tangle Teezeristä luopumista ja sitä, että näkyykö hiusten hyväkuntoisuus kuvissa asti. Kuinka pitkään sie olet käyttänyt nyt tuota luonnonharjaksista harjaa? Tilasin juuri itselleni uuden harjan, saa nähdä miten latvojen kunnolle käy. :) Pari vuotta olen käyttänyt Tanglea ja tuntuu, että latvat menee nopeammin huonoon kuntoon kuin ennen. Eli testailua edessä täällä kunnon suhteen, toivottavasti harjan vaihto auttaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! Hmm oon nyt alkuvuodesta jättänyt Tanglen pois kokonaan ja ainakin itse oon huomannut kyllä eron ihan huomattavasti (ihan jo lattioitakin katsomalla kun ei katko niin paljon hiustenpätkiä lattioille :D). Toivotaan näin, pidän peukkuja! :)

      Poista
  9. Joo mäkin oon lennättänyt ton teezerin hyllylle ja siirtynyt käyttämään puupiikkistä harjaa! Ehdottomasti joko puupiikkinen- tai luonnonharjaharja on mulle parempi :> Nyt jälkikäteen oon tajunnut, että miten paljon se teezer oikeesti repikään mun hiuksia. Ei siis ihme, että olivat ennen niin surkeassa kuosissa :o Hinta kyllä kirpaisee, jos haluaa aidon ja hyvän, mutta kyllä se itsensä takaisin maksaa! Tosi kiva postaus!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että sulla toimii kans! :) No jep äläpä muuta sano! Ja joo, kyllä se maksaa itsensä takaisin :) Kiitos paljon! ♥

      Poista
  10. Mulla on aina ollut luonnollinen meikkityyli, mutta hiustenhoidossa oon parantanut ihan erilailla nyt pitkien hiusten myötä. Myöskin kulmien teko ja huulimeikit on tulleet kuvioihin tässä viimeisen vuoden aikana ihan uudella tavalla. Itse en suolasuihketta tartte, tässä kiharassa on jo ihan tarpeeksi tekstuuria vaikka muille jakaa :DD Mäkin haluaisin tykätä tuosta Biozellin tyvispraysta mutta se ei tähän punaiseen tukkaan toimi - sen väri on vähän liian oranssi tähän mun väriin verrattuna :)

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvälle! :) Haha mulla taas on luonnostaan niin suora tukka että se kyllä kaipaa varsinkin kun mittaakin on :D Ja voi höh kun toi ei sovi toi tyvispray! Ehkä ne kehittää lisää sävyjä... :)

      Poista

Back to Top