AINA YHTÄ TOIMIVA ARKIMEIKKI

Kaikkein googlatuimpia juttuja ja hakusanoja, joilla tänne mun blogin puolelle jengiä päätyy on meidän kodin sisustus ja mun meikki. Nyt puhutaankin tuosta jälkimmäisestä pitkästä aikaa! 

Ajattelin tehdä vähän tilannekatsausta mun arkimeikkihommiin - mitä uusia tuotteita on vakkarivarustoon päätynyt ja mitä siellä on pysynyt luottotuotteina pitkän ajan jälkeen?

Mulla on aika tietyn tyyppinen arkimeikki aina, välillä (ja varsinkin viime viikkoina) se on kyllä ollut vielä kevyempi, joskus en meikkaa ollenkaan ja joskus saatan innostua meikkaamaan vähän vielä lisää, mutta perus pohja on aika samanlainen, siitä vaan joko vähennän tai lisään tilanteen ja fiiliksen mukaan. 



MEIKKIPOHJA
Luonnollisesti puhtaalle iholle ekana tulee hyvä kasvovoide (ja mahdollisesti vielä erikseen silmänympärysgeeli ja seerumi), joka imeytyy nopeasti ja jättää ihon sileäksi ja napakaksi, jolloin siinä on hyvä alusta lähteä meikkaamaan. Oon todennut hyväksi mm. Lumenen Arctic Aquan geelivoiteen ja Acon kosteuttavan kasvovoiteen.

Käytän Lumenen kosteuttavaa ja heleyttävää pohjustusvoidetta niihin paikkoihin jotka kaipaa kirkastusta, kuten silmien alle. Lumenen CC -voide on ollut mun luottotuote jo ties kuinka monta vuotta ja on sitä edelleenkin, joten se toimii mulla meikkivoiteena pohjustuksen päälle. Nyt mulla on uutena peitevoiteena käytössä Macin Pro Longwear Concealer ja oon siitä kyllä tykännyt, olis vaan ehkä voinut olla asteen vaaleamman sävyinen. 

VARJOSTUKSET JA KOROSTUKSET
Mulla on varjostuksissa edelleen käytössä vahamainen MakeUpStoren Studio Fountain sävyssä tan, joka siis on oikeasti tumma meikkivoide mutta oli hyvä löytö alesta jo pari vuotta takaperin ja tää vaan kestää ja kestää! Korostuksiin käytän yleensä Rimmelin nestemäistä Good to Glow -hightlighteria ja joskus myös *Everyday Mineralsin hohdepuuteria sävyltään hint, joka taas on puuterimainen ja ihan hervoton purkki sekin ja toimii kyllä. Houkuttais vaan kokeilla niin paljon kaikkia muitakin highlightereita - onko suosikkeja? 

Tässä ja tässä pari havainnollistavaa kuvaa mun vanhasta postauksesta korostuksiin ja varjostuksiin liittyen ja siihen, mihinkä kohtaa niitä laitan (kuvissa mulla ei ole meikkiä kulmakarvoissa, älkää antako häiritä haha)



MUUTA TÄHÄN VÄLIIN
Koska laitan nuo korostukset ja varjostukset ennen puuteria niin se tulee vasta tässä, eli nyt uutena käytössä Lumenen väritön irtopuuteri, mutta yritän välttää paksua puuterikerrosta ja pitää meikin raikkaana. Tähän väliin myös Lumenen (joo mä tykkään Lumenesta aika paljon) aurinkopuuteri vähän pehmentämään varjostuksia ja persikan sävyinen poskipuna tuomaan väriä kasvoille ja kohottamaan poskia. 

KULMAKARVAT
Mulla on NYXiltä Tame&Frame Tinted Brow Pomade -kulmaväri sävyssä Espresso ja levitän sitä kapealla viistopääsiveltimellä. Tuo on vastaava suositulle Anastasian tuotteelle, mutta reilusti edullisempi. Joskus teen kuitenkin kulmat tuota väriä vastaavalla puuterimaisella kulmavärillä joka on peräisin ihan H&Mltä. Jos käytän puuterimaista niin harjaan siihen päälle vielä Lumenen kulmageeliä, jotta karvat pysyy linjassa. 

Pidän siipimallisista, joskus aika hallitsevistakin kulmista ja tykkään häivyttää etuosaa, jotta lopputulos on luonnollisempi. Kulmien mallista ja muotoilusta tässä havainnollistava kuva myöskin jostain vanhasta postauksesta (mun kulmat on näköjään nykyään vähän pulskemmassa mallissa :-D).



SILMÄMEIKKI
Pohjalle aina vaalea luomiväri, se kirkastaa katsetta, tekee huolitellumman ilmeen ja jos innostuu laittamaan tummempaakin sävyä niin vaalea on hyvä pohja sille, että tummemman ja muuten värikkäämmän luomivärin väri pääsee paremmin oikeuksiinsa. Nyt mulla on H&M helmiäinen vaalea luomiväri sävyssä ingenue, ja se on ihan super! Käytän sitä joskus myös highlighterin viimeistelyyn. Laitan usein myös vähän harmaan ruskeaa sävyä silmien ulkonurkkiin ja luomivakoon ja vielä on käytössä L'Orealin La Palette Nude Rosé ja sieltä toisiksi ja kolmanneksi viimeiset sävyt. Aika rennosti niitä vain sipaisen arkena. 

Käytän alaripsirajan alussa hyvin häivytettynä aavistuksen mustaa silmämeikkikynää Essenceltä ja sisäkajalina *IsaDoran valkeaa kynää sävyssä 56 blonde ja tää on myös uusi juttu mun meikkipussissa, mutta sellainen joka tuli ihan pysyäkseen. Alaripsiin vielä ripsaria, nyt käytössä Lumenen True Mystic Mascara ja yläpuolelta löytyy volyymiripset, jotka muuten kaipaa just nyt kipeästi huoltoa... Käytän yleensä myös eyelinerinä Crimasin mustaa watermakeup -värinappia ja ohuen ohutta rajaussivellintä ja tääkin värinappi varmaan kestää vielä oikeasti ikuisuuden.



HUULET
Tykkään huulipunista ja niitä mulla usein onkin, viime aikoina mattapunia enimmäkseen ja oon mun NYXn lempparisävyn Cannes käyttänyt likiloppuun. Rajaan huulet huulten sävyisellä rajauskynällä Lumenelta sävyssä 2 ja siistin rajoja joko peitevoiteen tai vaalean silmämeikkikynän avulla. Nyt suosikkipunat on Nyx Soft Matte Lipstickin sävyt Cannes ja Stockholm. Huulten muhkeiksi meikkaamiseen myöskin havainnollistava kuva täällä

Siinäpä ne! Älkääkä sitten unohtako meikin- ja ihonpuhdistusta illalla, se on sen kaiken pohja. 

Toivottavasti saataisiin tänne jo taas asukuvia, ärsyttää oikein kun oon ollut niin väsynyt ja tuolla tulee niin aikaisin pimeää (mitkä tosin taitaa kulkea käsikädessä ja olla syy ja seuraus), ettei niihin oikeastaan ole edes ollut mahdollisuutta, mutta katsotaan joskos saataisiin paljon kuvia ensi viikolle!

xx Marianne 

*saatu

8 kommenttia

  1. Pysyykö nyxin huulipunat hyvin? :) mä oon huulipunien suurkuluttaja! Mulla Mac huulituotteita joista käytän lähes päivittäin Faux väriä se on ihan ykkönen, muita tulee käytettyä sitte joskus ku vaihtelua haluaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä mä koen että ne pysyy ihan hyvin varsinkin rajauskynän kanssa ja mattapunissa oon rakastunut siihen, että ne ei jää vahingossakaan hampaisiin vaan pysyy siellä missä pitää :D Kuulema Kylien huulituotteet pysyy vieläkin paljon paremmin kuin Nyxin, ne on mun seuraavalla hankintalistalla!

      Poista
  2. Tää sun arkimeikki on tosi ihana:)! Highlightereista oma suosikkini on The Balmin Mary-Lou Manizer:) Suosittelen kokeilemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Emma! :) Oi joo siitä oonkin kuullut paljon hyvää, vielä kun saisi omiin käsiin!

      Poista
  3. Mulla itselläni on tuo NYXin London sävy ja oon pitäny siitä paljon!:) Kiva postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo joo sekin on ihana! Kiitos paljon! :)

      Poista
  4. Sun meikit ovat kyllä aina niiin upeita! ♥

    VastaaPoista

Back to Top