MITÄ OTAN HUOMIOON TYYLISSÄNI?

Millaisia vaatteita ja asuja mun vaatekaapista nykyään kokonaisuudessaan löytyy? Mitä sävyjä ja materiaaleja suosin? Millaiset mallit ja leikkaukset on mun juttu? Millainen mun tyyli on?

Jos mun pitäisi kuvailla omaa tyyliäni, niin sanoisin että se on aika minimalistinen ja simppeli. Se on sporttinen, mutta yhdistettynä naisellisiin juttuihin. En pelkää yhdistää vastakohtia tai muuten jonkun toisen silmään hupsuja juttuja, mutta jotka miellyttää kuitenkin mun silmää. Mutta se tyyli tulee siitä miten kantaa asun kuin asun.

No millaisiin juttuihin kiinnitän pukeutumisessa huomiota tietoisesti tai ihan huomaamattani?


1. MINIMALISTISUUS JA SELKEYS - En tykkää jos on liian täyteen tupattu tavaraa, enkä omassa tyylissäni tykkää rönsyistä tai siitä, jos asussa on liian monta erilaista yksityiskohtaa. Simppeliys ja selkeys on asuissa mun juttu, mutta tietty sopivissa määrin löytyvät yksityiskohdat tuo oman jujunsa.

2. ENINTÄÄN KOLMEA VÄRIÄ (MAX NELJÄÄ) YHDESSÄ ASUSSA - No tähän löytyy paljon poikkeuksiakin, mutta noin yleisesti näin se taitaa mulla mennä. Silloin kokonaisuudesta ei tule niin helposti levoton.


3. MATERIAALIEN YHTEENSOPIVUUS - Ja se siis voi olla niin, että materiaaleista ne vastakohdat sopii parhaiten yhteen, kuten nahka ja jokin tosi pehmoinen. Tai sitten niin, että esimerkiksi hanskojen ja lippiksen materiaali on samaa huopaista ja harmaameleerattua. Kivan tuntuiset materiaalit on kivoja pukea.

4. VAATTEEN ISTUVUUS - Epämukavat vaatteet ei oo hyvä juttu ja se vaikuttaa taas siihen vaatteen kantamiseen yllään, jos siinä ei oo hyvä olla. Yks juttu, joka saa itsevarman fiiliksen on hyviltä tuntuvat vaatteet, joiden myös tietää näyttävän hyvältä. Pätee paljon myös kenkiin.


5. EI LIIKAA PALJASTELUA - Tykkään esimerkiksi paljon croptopeista, mutta niitä pidän aina korkeavyötäröisten housujen ja hameiden kanssa, paljastaen vain kaistaleen vyötäröstä. Välillä saattaa olla enemmän paljasta pintaa kaula-aukossa, mutta silloin ehdottomasti valinta sen kaveriksi on housut tai polvipituinenhame, mikä mulla yleensä onkin joka tapauksessa helman mittana. Minimekot ei oo mun juttu. 

6. KORUTTOMUUS - Mä en oo korutyyppi, kauniit simppelit korvakorut on jees ja samoin rannekellot, mutta muuten korut on jäänyt viime vuosina lähes kokonaan pois mun käytöstä noita lukuunottamatta. 


7. OMIIN SÄVYIHIN SOPIVAT VÄRIT VAATTEISSA - Kuten ihon ja hiusten sävyyn sopivat värit ja värit jotka tuo silmienvärin esiin entistä enemmän. No mulla on hyvin paljon ihan vain harmaata, mustaa, valkoista ja muita perus värejä, mutta esimerkiksi tuollainen kylmän punainen ja oliivinvihreät sävyt sopii kivasti, samoin petroolinvihreä saa mun silmät loistamaan vihreinä. Mutta paidoissa hailakan vaaleanpunainen ei oo hyvä, koska mun ihon sävy on vähän samaa luokkaa. 

8. YHDISTELY JA MONIKÄYTTÖISYYS - Vähemmän on enemmän ja tykkään vaatteista, joista saa yhdisteltyä mahdollisimman monia kivoja asuja. Mietin nykyään vaatteita ostaessani paljon sitä, miten sen yhdistäisin mihinkin ja jos nään useemman sopivan asun mielessän, niin sitten vaate lähtee myös kotiin.


9. SPORTTINEN/STREET STYLE -TYYPPINEN TYYLI YHDISTETTYNÄ NAISELLISIIN JUTTUIHIN - Se on niin mun juttu! Kuten sporttisempi yläosa ja lenkkarit kynähameen kanssa tai naisellinen pikkumusta bombertakin kanssa. Tai sitten kiva huulipuna tuo asuun sitä naisellisuutta. Tykkään klassisen tyylin piirteistä, mutta myös sellaisesta tyylistä jossa on asennetta.

No siinä ainakin ne mitä nyt tuli mieleen! Ja enhän mä näitä miettimällä mieti, vaan ne tulee jo jostain selkärangasta ja oman ''tyylisilmän'' kautta. Noin vuosi sitten aloin ihmettelemään tätä omaa tyyliä ja sitä, että mihin suuntaan sitä haluan viedä ja tässä sitä ollaan tällä hetkellä. Oon tyytyväinen just nyt, mutta tyyli kehittyy hurjan paljon koko ajan.

xx Marianne

12 kommenttia

  1. Kiva postaus! Sulla on kyllä tosi ihana ja naisellinen tyyli :)

    http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon Milla! :) Ihana kuulla, että on mieluinen!

      Poista
  2. Turkista ja nahkaa t.Jani-75

    VastaaPoista
  3. Streetwear yhdistettynä naisellisiin kappaleisiin on munkin lemppari combo! :) Sun tyyli on kyllä super kiva ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos superisti! ♥ Kuin myös!

      Poista
  4. Ihana postaus! Mä ennen tykkäsin siitä että mun asuissa oli vaikka mitä sälää ja yksityiskohtaa, se teki sen mun jutun. Nykyään mun tyyli on muuttunut siihen suuntaan että haluan just mahdollisimman vähän:D Ehkä siksi mekot ovat kovaa huutoa tyylissäni.
    Mulla on ollut koko blogitaipaleen ajan mielessä että kerron itsekin ne muutamat "tyylini salat" ja luonnoksissa odottelee sellainen postaus jossa on vaan otsikko ja muutama rivi tekstiä, mutta koskaan en vaan ole sitä toteuttanut, höh miksi! Tää oli nimittäin todella kivaa luettavaa.:)
    Ihailen muuten sun tyyliäsi ihan hirveesti, koska se on just niin ihanan simppeliä, minimalistista ja siis vaikka se on sitä niin silti se on todella persoonallista! Tulipa niin sekava kommentti, sori ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Kata kauniista sanoista! ♥ Mekot on kyllä kovaa huutoa myös täällä! :D Mukava kuulla, että tää oli mieleen ja oot miettinyt saman tyyppistä. Ei muuta kuin toteutukseen vaan, mieluusti lukisin muiltakin samanlaisia! :)

      Poista
  5. Mä niin rakastan sun tyyliä! Mullakin on selkeesti nyt joku minimalistikausi menossa kun itsekään käytä yhtään koruja ja haluan että asut on mahdollisimman "selkeitä" :D tän postauksen kuvat on ihan täyttä rakkautta <3

    http://the-happiness-theory.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
  6. Sun tyyli on älyttömän magee! Tykkään kovasti!

    VastaaPoista
  7. Tosi kiva postaus! Mulla on aika samantyyliset kulmakivet omassa tyylissä, yksinkertainen asu pienellä twistillä! Värejä käytän todella vähän, vaikka usein sitä tuleekin ihailtuja hienoa värien käyttöä muilla.

    VastaaPoista

Back to Top