HYVÄKUNTOISET PAKSUT HIUKSET

No nyt päästään teidän toivepostauksen pariin ja samalla siis mun hiustenhoitoon, joka on osassa teitä herättänyt kysymyksiä - Mitä ja millaisia tuotteita käytän? Miksi ja mihin? Miten ihmeessä hiukset on niin hyvässä kunnossa ja niin paksun näköiset? Lämpökäsittelenkö hiuksiani ja miten usein pesen niitä?


Ihan aluksi muutama sana mun hiushistoriasta ja kuten hetken aikaa seuranneet tietää, niin leikkasin pitkät hiukset tähän long bob -mittaan viime elokuussa, millä oli kyllä myös paljon vaikutusta hiusten kuntoon ja kaikki kuivat latvat lähti ihan varmasti sillä kerralla. Sitä ennen mulla on ollut käytännössä aina tosi pitkät hiukset ja silloin mentiin lähinnä motolla, että mitä pidemmät ja enemmän niin sen parempi, eikä kunnosta niin väliä. Nyt asia on onneksi kääntynyt toisin päin ja haluan pitää ennen kaikkea hiukset hyväkuntoisina. Musta tuntuu, että myös hiusten ihan tasainen leikkaus ilman kummempia kerrostuksia, saa hiukset näyttämään entistäkin paksummilta.


Pesen hiukset vain pari kertaa viikossa, koska ne ei oikeastaan rasvoitu tai muutenkaan likaannu kovinkaan pian. Mulla ei oo mitään vakioshampoita, mutta enimmäkseen käytän tosi hoitavia ja korjaavia tuotteita, joskus vaihteluksi tuuheuttaviakin. Kiinnitän huomiota myös siihen, sisältääkö shampoo silikonia, en aina, mutta yleensä tulee tsekattua. Suosin myös luonnonmukaisia tuotteita ja monet suosikkituotteet onkin luonnonmukaiselta Less is Morelta.

Oon tykännyt tosi paljon esimerkiksi näistä pesutuotteista: Less is Moren Mallowsmooth -shampoo ja hoitsikka, Doven Nourishing Oil Care -shampoo ja hoitsikka, Aussien 3 Minute Miracle -hoitsikka, John Friedan shampoot ja hoitsikat, Madaran Nourish and Repair shampoo ja hoitsikka, Erittäin Hieno Suomalainen Mustikka -shampoo ja hoitsikka ja Fran Provost Kératine Mirace Repair -shampoo ja hoitsikka. Myös noista halppisshampoista XZ'llakin on ihana vaniljalta tuoksuva tuuheuttava shampoo. 

Silloin tällöin käytän myös kookosöljyä hiusten latvoissa tai Color Maskia sävyssä Graphite, mutta se on lähinnä silloin hoitoaineen sijasta ja mun uskomuksesta siihen, että se auttaa taittamaan mun hiusten omaa punapigmenttiä vähän kylmemmän sävyiseksi.


Suihkun jälkeen laitan aina hiusöljyä ja suihkin hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Just nyt mulla on käytössä Frank Provost Oléo Supreme Oil 3 in 1 -hiusöljy ja Four Reasons Repair MistMä en lämpökäsittele mun hiuksia kovinkaan usein, joskus saatan föönata kuivaksi jos tilanne vaatii, mutta mä en esimerkiksi edes omista suoristusrautaa (mikä tosin kyllä tähän lyhyempään tukkaan olis ihan kätevä välillä) eikä mun hiuksissa pysy kihartimella tehdyt kiharatkaan, vaikka mitä muotoilutuotteita laittaisi sinne alle. Mulla on luonnostaan tosi suorat ja liukkaat hiukset.

Ja tämän liukkauden takia saan hiuksiin vähän rakennetta suolasuihkeella ja joskus jos on sellainen päivä, että föönaan, niin laitan alle jotain tyvisprayta, mutta muotovaahdoista en tykkää. Suolasuihkeista suosikkeja on Balmainin ja Less is Moren. Tyvispraystä lemppari on sitruunalta tuoksuva Less is More Angelroot Volume Spray.


Harjaan hiukset aina luonnonharjaksisella hiusharjalla ja ponnareina käytän joko ''puhelinlankaponnareita'' tai tavallisia, mutta ilman lenkin metalliosaa, joka katkoo hiuksia. Tykkään pitää hiuksia yleensä kokonaan auki, puoliponnarilla tai puolileteillä, mitä tämän mittaseen tukkaan saakaan. Kampaukset viimeistelen TreSemmén Salon Finish Freeze Hold 5 -hiuslakalla, joka on niin pitävää, ettei sitä kovin montaa suihkautusta tarvii. 


Värjään hiuksia noin puolentoista tai kahden kuukauden välein, mutta aika usein pitkitän värjäämisväliä käyttämällä Biozellin sävyttävää tyvisprayta, jolla saa tyvikasvun kätevästi piiloon.

Uskon myös, että terveellisellä ruokavaliolla on vaikutusta hiuksiinkin. Joskus söin myös biotiinia kuureina ja oli silläkin mun mielestä jotain vaikutusta, vaikka ei ehkä mitään ihan maailmaa mullistavaa. 


En kai näille muuta tee, tässä ne on ja hengailee mukana. Kysykää jos tulee jotain mieleen, mitä en huomannut kertoa.

xx Marianne

18 kommenttia

  1. Hyvältä kuulostaa! Mun pitäisi itekin toi luonnonharja hommata, se on ollut ostoslistalla jo ikuisuuden! Ite oon nyt käyttänyt luonnonmukaista shampoota ja hoitoainetta ja oon huomannu hiusten kunnossa parannuksen. Leikattiin myös nyt kampaajalla kuivia latvoja pois, joten hiukset tuntuu paljon paksummilta. Näin lyhyemmässä mallissa en koe että tukkaa pitäisi enää edes suoristaa, vaan tykkään tästä omasta luonnonkiharasta/ laineesta! :) Öljyt on kanssa kovassa käytössä täällä, samoin Bonacuren kosteussuihke!

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luonnonharja on mun mielestä ainakin ihan paras harja ja samoin luonnonmukaiset tuotteet, ne on just niitä joista oon eniten huomannut tulosta! :) Ja joo toisaalta tykkään kanssa luonnollisista laineista varsinkin lyhyemmässä tukassa, mutta joskus tulee jotain ihme mutkia ja kääntöjä niin siinä mielessä olis kiva joskus käytettäväks. Toi sun uus tukka on kyllä hurjan hyvännäköinen! :)

      Poista
  2. Tosi hyvä ja mielenkiintoinen postaus! :) Sulla on kyllä kadehdittavat hiukset!!

    VastaaPoista
  3. Tykkään niin paljon tuosta sun polkasta! Ihana toi kuva, missä sun hiukset on liikkeessä :) xx

    VastaaPoista
  4. Tämä oli kyllä todella hyvä postaus! Varmasti antaa joillekin lukijoille ideoita, jos kaipaa jotain muutosta omaan hiustenhoitorutiiniinsa :)

    Itse parturi-kampaajana sanon, että on oikeastaan todella hyvä, ettei pese hiuksiaan kuin vain muutaman kerran viikossa, koska mitä enemmän niitä pesee, sitä helpommin ne rasvoittuvat tai alkavat muuten vain tuntua likaisilta. Itselläni on kuitenkin melko paha rasvoittumisongelma, mutta apua oon saanut mm. REDKEN-nimiseltä merkiltä aika paljonkin. Kannattaa ihmeessä tsekata, vaikka ne tuotteet voivatkin olla hieman tyyriimpiä kuin jotkut muut tuotteet, joita oot tottunut ostamaan :)

    Pitäisi tässä varmaan itsekin leikkauttaa tukkaa, jotta pääsisin kuivista latvoista eroon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Toivon näin! :) Joo sitä olen kuullutkin, että näin olis tosi hyvä! Ja joo REDKENista oon kuullut paljon kehuja ja niitä onkin pitänyt testata, heilläkin on varmaan jotain kosteuttavaa ja korjaavaa tuotetta joka sopis mun tukkaan! :)

      Poista
  5. Oon kyllä niin kateellinen sun hiuksille <3 mulla on pitkä, kihara ja huonokuntoinen tukka, ja monesti oon miettinyt lyhentämistä - pelottaa vaan, että jos tukka alkaa oikeen kihartumaan ja menee sitten tosi lyhyeksi ja afroksi :D ehkä joskus kokeilen!

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! ♥ Afro olis just cool! :D

      Poista
  6. Loistava postaus! Tosi hyviä vinkkejä oot kasannut :) Sun tukkaa ei kyllä voi olla ihastelematta ♥♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Ihana kuulla! ♥♥

      Poista
  7. Vau oikeesti toi kuva, missä sun hiukset lentää. Sun hiukset on kyllä tosi upeassa kunnossa. <3 Itse oon vaan niin muotiin ja tyyliin keskittynyt, että hiukset jää taka-alalle. Pitäisi alkaa niitä hoitamaaan enemmän. Rakastan kampaajan jälkeistä fiilistä, mutta se tunne hiuksissa pitäisi saada pysymään... Mulla tulee käytettyä varmaankin ponnareita ihan liikaa, ja ne rasittaa hiuksia. Yritän vaihdella ponnarin paikkaa paljon. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos kovasti! ♥ Joo mullakin oli vähän noin ennen, mutta nyt noi kaikki menee vaan jo sellaisella rutiinilla ettei niitä edes ajattele vaan tekee automaattisesti :) No toi on hyvä että vaihtelee ponnarin paikkaa niin ei vaan yks kohta rasitu!

      Poista

Back to Top