KAUNEUDEN NÄKEMISTÄ JA SANOMISTA

Mulla on jäänyt mieleen pyörimään tälläinen Ruthie Lindseyn lause, ''if you see something beautiful in someone, speak it''. Ja en voi muuta kuin miettiä, miten oikeessa se onkaan ja miten paljon hyvää sillä saa aikaan.



Jos joku on sun mielestä tänään erityisen tai ihan normaaliinkin tapaan kaunis, niin sano se. Jos joku on ihan mahdottoman suloinen pelkissä kotivaatteissa ja hiukset hapsottavalla sotkunutturalla, niin sano se. Jos joku on ottanut tosi hyvännäköisen selfien, sano se. Jos jonkun hiukset näyttää tosi ihanilta ja katselet niitä ihaillen, niin sano se. Jos jollain on ihan super kivat kengät, niin sano se.

Kenestäpä se ei tuntuis hyvältä? Ja myös sen sanominen tuntuu hyvältä, kun voi niinkin pienellä asialla saada toisen hyvälle mielelle.



Ja pätee erityisesti muuhunkin kuin vaan ulkonäköön ja muihin ulkoisiin juttuihin. Jos joku on aina kaikille todella kiva ja huomioonottava, niin sano se. Jos joku on puolustanut rohkeesti heikompaa ja se on susta todella hieno piirre, sano se. Jos joku vaan säihkyy sieltä sisimmästään ja on yksinkertaisesti vaan ihana, niin sano se. Jos joku on onnistunut saavuttamaan jotain josta se on ylpeä ja sä ihailet sitä määrätietoisuutta, sano se. Jos jollain vaan on niin hyviä viisaita ajatuksia, että ne saa sut ajattelemaan, niin sano se.

Jos joku on ihan mitä vaan, mikä on susta ihanaa, ihailtavaa ja aiheuttaa sussa ihastusta, niin sano se.



Mä oon viime vuosina oppinut tähän ja opin koko ajan vielä enemmän, että kun nään jotain kaunista, sisäistä tai ulkoista, niin pyrin sanomaan sen. Oli se sitten vaikka somessa tai ihan kasvotusten. Tai ihan jotain muuta kauneutta, sillä oon just niitä tyyppejä, jotka jaksaa ihastella jotain kauniin näköistä kosmetiikkaputelia tai täydellistä huulipunan sävyä - mutta se ei tee musta pinnallista, se tekee musta esteetikon, joka nauttii kauniista asioista ja näkee paljon kauneutta ympärillä yllättävissäkin asioissa.

Ja se on se piirre, jota tulis arvostaa enemmän ja itsekunkin harjoittaa. Se ei oo pois sun muista piirteistä vaan ehkä jopa rikastuttaa niitä.



Oon myös huomannut, että kehut lisää kehujia mikä on aika ihana juttu. Oonko vielä sanonut, että te ootte ihan huippuja siellä ruudun toisella puolella?

xx Marianne

18 kommenttia

  1. Oon niin samaa mieltä tästä! Kehuminen on ihanaa ja itse harrastankin sitä aikalailla.
    Niin hyvä postaus ♥.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Niimpä! ♥ Kiitos kovasti ♥

      Poista
  2. Ihmiset - varsinki suomalaiset! - sais kyllä antaa enemmän kehuja toisilleen. Suo tuo niin itselleen kuin tälle jota kehui niin hyvän mielen.
    Ihanaa tekstiä ja kauniit kuvat tässä postauksessa, like always♥♥ :3

    http://paula-beautyqueen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta! ♥ Oi kiitos hurjan paljon!! ♥ :)

      Poista
  3. "Tai ihan jotain muuta kauneutta, sillä oon just niitä tyyppejä, jotka jaksaa ihastella jotain kauniin näköistä kosmetiikkaputelia tai täydellistä huulipunan sävyä - mutta se ei tee musta pinnallista, se tekee musta esteetikon, joka nauttii kauniista asioista ja näkee paljon kauneutta ympärillä yllättävissäkin asioissa."

    SIIS TÄMÄ KOHTA on niin hyvin sanottu. Välillä mua on ärsyttänyt, että useat ihmiset pitää tota pinnallisena, vaikka se on mun mielestä juurikin esteettistä. Mäkin nimittäin nautin just tollasista pienistä kauniista asioista, kivasta huulipunansävystä, pienistä kukkasista ja paidoissa olevista yksityiskohdista - enkä halua tulla leimatuksi pinnalliseksi, sillä sanalla on tosi negatiivinen leima :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo puhut ihan asiaa, jotkut ei ymmärrä sitä eroa ja se on harmi. Mun mielestä pinnalliselle ne pintapuoliset asiat on TÄRKEIMPIÄ eikä juuri muulla oo väliä, mutta voi olla esteetikko mutta pitää kuitenkin arvokkaamppina ihan muita juttuja :) Kauniista aisioista pitäminen ei kumoo niitä muita piirteitä, mikä joilta tuntuu unohtuvan!

      Poista
  4. Voi Marianne oon jotenkin vaan niin mahdottoman iloinen sun puolesta ja iloinen siitä, että oon päässyt seuraamaan sua ihan tän blogin alkuajoista lähtien ja nähnyt kuinka vaan kehityt silmissä! Kaikkea hyvää sulle, sä oot sen ansainnut! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä oot ihana!! ♥ Et tiiäkkään kuinka paljon tää kommentti ilahdutti mua! Ihana ihana ihana ♥

      Poista
  5. Oisin sanonu tän ilman postauksen lukemistakin, mutta tosi tosi kauniita kuvia tässä postauksessa! Oon itekin huomannut olevani esteetikko, ja tykkään just vaikka kävellessä etsiä ihan tarkoituksella ympäristöstä kauniita asioita. Siitä vaan tulee jotenkin inspiroituneempi/luovempi olo + tietenkin hyvä fiilis. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kiitos paljon! :) Niimpä, just sen takia se onkin niin jees!

      Poista
  6. Pakko nyt sanoa että ihailen sun kasvonpiirteitä♥ En tiedä onko jo vähän karmivaa sanoa näin, mutta tykkään tosi paljon sun huulista ja hampaista! :D

    Ihanaa viikonloppua♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana! Kiitos mielettömän paljon ♥ Haha ei oo karmivaa :D Mä oon itseasiassa viime kuukausina alkanut pitämään itekkin erityisesti omista huulistani ja siitä, miten mun hampaat näkyy näin ja siks se kuvissakin tuntuu niin hyvältä! ♥ Ennen en oo ajatellut asiaa ollenkaan, mutta nyt oon jotenkin itse ihastunut myös mun isoihin etuhampaisiin hahah :D

      Poista
  7. Oon niin usein miettinyt tätä samaa. Jos näkee jotain hyvää ihmisessä, miksei sitä voi sanoa hänelle suoraan vaan itsekin välillä sorrun siihen, että kerron vaikka ihmisen lähdettyä jollekin työkaverille miten nätti meikki toisella vaikka oli. Sanois sen vaan suoraan hänelle niin vois vaikka piristää toisen päivää ihan eritavalla! :)

    Ps. nää kuvat on niin kauniin yksinkertaisia, toi miljöö sopii näihin niin täydellisesti!

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä just! :) Ihana kuulla, että siellä on samanlaisia ajatuksia! Oi kiitos niin paljon Hanna! ♥

      Poista
  8. Ihan superhyvä teksti!

    VastaaPoista
  9. Voi miten ihanan positiivinen postaus, tuli hyvä mieli! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa kuulla, kiitos kovasti! :)

      Poista

Back to Top