PARI SANAA HYVÄSTÄ BALANSSISTA


Saanko mä itse vain maata sohvalla jätskipurkin kanssa jos puhun muille motivaatiosta? 

No saanhan mä jos musta tuntuu siltä, mutta tekis varmaan ihan hyvää kurkata itsekin näitä mun omia motivaatiovinkkejä täältä. Mulla oli nyt taas muutaman viikon tosi höllä jakso treenien kanssa - omaa laiskuutta, stressiä ja flunssaa. Ei vaan ollut jotenkin fiilistä ja treenit nyt vaan on usein se juttu, josta mä karsin jos on jostain karsittava. 


Ajattelen kuitenkin, että ei tässä nyt mikään hätä oo terveellä ihmisellä. Ihan iisisti oman tuntemuksen mukaan eikä se pienesti pyöristynyt alamasu ja sisäreidet nyt mitään haittaa kunhan itsellä on hyvä olla. Sen puoleen niitä tuskin huomaakaan kukaan muu kuin itse. Joskus syödään suklaakakkuöverit ja joskus juodaan vihersmoothieta. Joskus mielummin maataan peiton alla tekemättä mitään ja joskus painetaan täysiä salilla treenaamassa. 

Jokaisen vaan pitää löytää se itselle sopiva tapa ja tunnustella sitä omaa hyvinvointia, että mikä tuntuu hyvältä. Mulle tää balanssihomma toimii. Sillä tavalla voin paremmin ja kai se on vähän sitä elämästä nauttimista kaikin puolin?


Oon kirjoittanut tästä aiheesta vuosi takaperin, mutta tää tuntuu just nyt taas ajankohtaiselta. Ehkä tässä vaiheessa kevättä tää vaan kuuluu asiaan, että se vähän höllempi puoli miellyttää enemmän. Tosin, tuuppasin itseni tämän viikon alusta taas liikkeelle ja tuntuu, että lämpenevät kevätpäivät ja kuiva asfaltti saa sen motivaation ja innostuksen nostamaan päätään ihan huimasti. Oikeestaan alkaa tulla sellainen hinkukin päästä liikkumaan! 

/ Sneakers Nike Roshe One

''Some days you eat salads and go to the gym, some days you eat cupcakes and refuse to put on pants. It's called balance.''

Ihana kevät, ihana motivaation paluu ja ihana suklaakakkuöveribalanssi.

xx Marianne

6 kommenttia

  1. Hyvä asenne!

    Välillä on hyvä vain olla ja nauttia olostaan. Pakottamalla treenaamisesta ei välttämättä tule kuin pieni v*tutus treenaamiseen.

    https://faijahommia.fi/

    VastaaPoista
  2. Siis ehdottomasti pitää välillä ottaa ihan rennosti! Mä oon viimesen puolen vuoden aikana yrittäny panostaa just tasapainoon. Siihen ettei koko ajan juokse pää kolmantena jalkana salilla vaan voi välillä vaikka kattoa ihan hyvällä oma tunnolla Netflixiä. Mun mielestä terveellistä ei oo pakottaa itteään salille joka päivä tai sillon kun tuntuu siltä että väsyttää. Omalla kohdallani tiedän ainakin, että jos vähän aikaa otan rennosti niin sitten riittää boostia kyllä enemmän kuin muille jakaa! Ei koko ajan tartte suorittaa! Pääasia on kuunnella itteensä ja omaa oloaan!

    http://www.lily.fi/blogit/outta-my-heart

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan samoilla linjoilla! :) Nimenomaan ei suorittamista, vaan muistetaan se hyvinvoinnin nimenmukainen merkitys siitä, että silloin on tarkoitus VOIDA HYVIN! Mahtavaa! Mutta toki jokaisella on omat tavat voida hyvin :)

      Poista
  3. Word! Mun mielestä jokaisen tulee itse huomata se, kun tarvitsee ottaa vähän iisimmin ja se ei todellakaan ole huono asia jos välillä höllää!! Kaikki tekee niin, kuin oikeasti itsestä parhaimmalta tuntuu :)

    aveclotta.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Asiaa! Hyvä balanssi on musta yks tärkeimpiä asioita. Hyvä teksti! x

    VastaaPoista

Back to Top