USKONKO MÄ KARMAAN?


Joo, tavallaan. Varsinkin hyvään karmaan ja siihen, että kyllä se karma is the bitch jos säkin oot. 

Uskon siihen, että kun sä teet hyvää niin sä saat hyvää. Kaikki mitä teet ja puhut, kiertää takaisin joskus kaikesta epäoikeudenmukaisuudesta huolimatta. Ja sehän me ollaan opittu jo varhain piirretyistä ja elokuvista - paha saa palkkansa. Tässäkin väittäisin kuitenkin olevan paljon kyse siitä koko elämäntavasta, jos nyt ei ihan uskonnollisiin merkityksiin sentään mennä. Sillä on vaikutusta, miten sä valitset ajatella ja olla.


Jos sä elät sen mukaan, että kun sä oot muille kiva vaikka kaikki ei oliskaan sulle, niin kyllä mä uskon, että se hyvä kiertää takaisin jostain lopulta. Kuinka moni on sitä mieltä, että parempi olla se joka hymyilee, kuin se joka ei hymyile takaisin? Ja sitten taas, jos sä oot muille inhottava, puhut pahaa ja teet ilkeitä asioita, niin uskon sen myös osuvan vielä sun omaan nilkkaan. Se on esimerkiks se syy, miks mä en jaksa käyttää omaa energiaani surkutteluun jos joku on mulle inhottava.

Uskon näiden vähintään tulevan takas päin sitä mukaan, kun jengi aina puhuu ja sana kiertää - niin hyvässä kuin pahassa. Uskon myös, että oli se sitten joko tai, niin se välittyy susta ulospäin.


Ja ihan muutenkin se, että sä oot samalla vaivalla ihmisille mukava niin miksi sä et sitten olis? Mulle se on ainakin ihan perusasetus ja -oletus. Ja niin sen pitäis olla meille kaikille. Pyyteettömästi.

xx Marianne

18 kommenttia

  1. Loistava teksti ja aivan ihania kuvia!

    ainoaxberg.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. great blog!

    http://nouw.com/naszebedziejutro

    VastaaPoista
  3. Hyvä postaus! Minäkin uskon ja luotan karmaan :D

    http://kanervaneuvonen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! :) Kiva kuulla, että samoilla linjoilla!

      Poista
  4. Niin monesti on nähnyt karman toimivan että pakko vähän uskoa - joko suoraan tai sitten myöhemmin osuneena. Niin hyvässä kuin pahassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin siinä usein käy :) Kiva kuulla, että oot sitä mieltä!

      Poista
  5. Tää oli ihan mahti postaus! :) Mä uskon 100% karmaan itse :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua kiitos paljon Jenna! :)

      Poista
  6. Aiotko sä mennä kesätöihin? Vai millo sä valmistut et aiotko millo mennä iha kunnol töihi? Ootko hakenu mihi paikkoihi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on koulua vielä kesäkuukin ja valmistun vuoden päästä keväällä, mutta aion ja oon muutaman työkeikan kesällekin jo sopinut. Muuten en täällä avaa tätä aihetta enempää :)

      Poista
  7. Tosi hyvä teksti ja upeita kuvia! Mä uskon karmaan ja oon aika taikauskoinen, mitä tulee hyvän teon tuomaan hyvään onneen. Joskus tein tosi ison palveluksen ventovieraalle (annoin hänelle bussikoodini kopion kun hänen kännykkänsä pimeni ja koodi hukkui), ja välttelin sen jälkeen sellaisia pieniä hyvää onnea tarvitsevia juttuja. En suostunut kilpailemaan toivomusluun taitosta tai puhaltamaan silmäripseä (olen outo) sillä verukkeella, että kaikki hyvä onneni kuluisi sitten siihen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! :) Mukava kuulla, että on kokemuksia. Mä en usko kuitenkaan siihen, että se hyvä karma koskaan loppuisi tai että sitä olisi jotenkin rajallinen määrä. Mä en niinkään oo taika uskoinen :) Sitä onnea (en tarkoita hyvää tuuria tms vaan ihan hyvää onnellista fiilistä) on niin paljon kun sitä itselles teet!

      Poista
  8. Aivan ihana postaus ja ihana sinä!! <3

    http://miiamata.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä ihana siellä myös! Kiitos ♥

      Poista
  9. Minäkin uskon karmaan ja vieläpä kovasti uskonkin :D Ihana postaus ja upeet kuvat!

    http://janitakristina.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Kiitos paljon! :)

      Poista

Back to Top