KOLME SUPERIA SMOOTHIETA


Vaikka arvostankin aina yhä enemmän niitä kotimetsien omia todellisia superfoodeja, niin joskus on kivaa fiilistellä myös kaikenlaisia ravintorikkaita siemeniä, jauheita ja kuivattuja supermarjoja. Siksi tässäpä mun muutama lemppari mitä superfoodeihin tulee ja vielä kolme hyvää supersmoothien reseptiä, sillä sain valita FitnessFirstiltä muutamia superfoodeja kokeiluun. 

Macajauhe on mun yksi ensimmäisistä superfoodeista joita edes maistoin aikoinaan ja oon siitä tykännyt siitä lähtien - siinä on kiva maku joka tuo jotain kaivattua smoothieen, tuorepuuroon ja chiavanukkaaseen. Macan terveysvaikutukset on sellaista fiiliksen nostatusta ja stressin lievitystä, mutta lisää siitä voit lukea täältä

Siitä päästäänkin mun toiseen kestosuosikkiin eli chiasiemeniin, joista on tullut jo tutumpia ihan marketeissakin. Parhaita chiavanukkaaseen tai chiahilloon joista resepti mulla täällä. Chiassa on paljon proteiinia, hyviä omega-rasvahappoja ja masua helliviä kuituja. Chiasta voi lukea lisää täältä

Kolmas uusi suosikki on mulperimarjat, jotka on ihanan makeita napsittavia ravinnepommeja ja niissä on paljon antioksidantteja. Menee ihan karkista! Lisää mulpereista löytyy täältä mikäli kiinnostaa.


MACA-KUNINGATARSMOOTHIE

Noin 250g jäisiä marjoja (mustaherukka/vadelma/mansikka), Ecos kookosvesi 250ml, pari rkl Foodin luomu macajauhetta, hyvä ripaus jauhettua kardemummaa, pari rkl Foodin luomu chiasiemeniä, puolikas avokado, 1 banaani, noin 1dl kaurajukurttia, 1-2 rkl Foodin luomu kookossokeria ja tarvittaessa vettä lisäksi paksuuden mukaan. Vielä raikkaamman saat kun lisäät jääpaloja mukaan blenderiin.


SITRUUNA-MINTTUSMOOTIE

1 banaani, 2 omenaa, muutama rkl sitruunamehua, hyvä kourallinen tuoretta minttua, pieni kourallinen tuoretta sitruunamelissaa, 1-2 rkl Foodin luomu vehnänorasjauhettaEcos kookosvesi 250ml ja tarvittaessa vielä vettä smoothien halutun paksuuden mukaan. 


RAAKASUKLAA-PROTEIINISMOOTHIE

2 banaania, muutama rkl Foodin luomu raakakaakaojauhetta, noin 0,5 dl Foodin luomu vanilja heraproteiinijauhetta, pari rkl Foodin luomu macajauhetta ja kauramaitoa. Koristele smoothiet tuoreella mintulla, marjoilla, Foodin luomu mulpereilla ja Foodin luomu raakakaakaonibseillä

Onko sulla jotain lemppareita superfoodeista?

xx Marianne


// Sisältää mainoslinkkejä ja 
linkitetyt superfoodit saatu

12 kommenttia

  1. En oo itse vieläkään päässy mukaan näiden smoothien maailmaan, sillä blenderi puuttuu taloudesta. Näitä reseptejä on kuitenkin kiva ottaa ylös. Ainakin on sitten jotain kokeiltavaa kun blenderin päädyn hankkimaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sauvasekoittimella saa myös yhtä hyvin! :)

      Poista
  2. Näyttääpä super hyvältä! :-) pitäs ite taas vähän paneutua toihin superfoodeihin, mulla oli niissä pientä opettelua nimittäin keväämmällä! Ihanat kuvat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninni! ♥ Joo todellakin, ne on kiva lisä kaikessa! :)

      Poista
  3. Ihana saada smoothiereseptejä! <3 Mä meen aina banaani-mansikka/mustikka-tyrni-chia linjalla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa kuulla! ♥ :) Kuulostaa hyvältä kyllä!

      Poista
  4. Miten tuo chia-siementen käyttö? Turvotatko ne ekana vai heitätkö sekaan sellaisenaan? :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi tehdä kummin vain, mä heitin vain sekaan mutta en tosin suoraan siitä juonut (ettei siis turpoa vasta mahassa) niin ehti turvota smoothieen, ottaa vaan sen huomioon smoothien paksuutta miettiessä, mutta toi on aika pieni määrä isoon settiin ettei se ihan älytön ero ole koostumuksessa :)

      Poista
  5. Oih toi raakasuklaa-smoothie näyttää ja kuulosta ihan himo hyvältä! Itse syön päivittäin marja- ja vihersmoothieita niin voisi joskus kokeilla tuota suklaaherkkua. Mulperit on ollu mullakin pitkään suosikkeja! Helppoja ja hyviä pikkunaposteltavia :))

    sarasusannas.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan hurjan hyvää! Ja tulee usein joutua heti kokonaan... :D Kivaa kuulla että tykkäät kanssa! :)

      Poista
  6. Tykkään noista chiasiemenistä, itse asiassa kerran taisin ostaa niitä sun hehkuttamien chiapuurojen ja muiden herkkujen innoittamana. :D Ne on just super ravinnerikkaita!
    Oon harkinnut ostavani noita mulperimarjoja, kuulostavat (+ näyttävät) niin hyviltä.
    Mistä noita Foodinin tuotteita löytää? :)

    happythingswithjulia.wordpress.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii kivaa kuulla että oot kans ihastunu chiaan! :) Mulperit on tosi hyviä, kannattaa kokeilla ja niissä suosittelen kyllä noita Foodinin koska vaikka niitä myydään myös punnitse&säästässä irtomyynnissä niin ne on siellä usein tosi kuivia eikä ollenkaan niin hyviä. Foodinilla ne on pakattu niin tiiviisti että ne on pehmeitä ja paremman makusia :) Foodinin tuotteita löydät kun klikkaat niitä tossa mun tekstissä niin pääset suoraan tuotteeseen ja tilaamaan! Foodinia on myös ihan esim prismoissa vähän, mutta noita mulpereita en muista nähneeni kaupassa vaan oon tilannut tuolta :)

      Poista

Back to Top